Se značkou Mister Mix Dog jsme prošli kompletním procesem uvedení do online prostředí na českém trhu. Od výběru vhodné e-shopové platformy přes nastavení úvodní marketingové strategie po péči o stávající zákazníky a pravidelné konzultace.
Výběr e-shopového řešení
Klient měl původně web s částečně funkčním e-shopem postavený na WordPressu. Požadavek zněl jasně: “Potřebujeme funkční e-shop, na kterém si zákazníci mohou pohodlně objednat krmivo a doplňky pro své psy.”
Klientovi jsme po úvodní analýze doporučili pronájem e-shopu na Shoptetu, který splňuje user-friendly parametry jak ze strany zákazníka, tak provozovatele e-shopu. Výhodou v první fázi byla především cenová náročnost. Cenu, kterou by klient zaplatil za e-shop v několika jazykových verzích, mohl v počátcích investovat do reklamy, aby se na českém trhu zvýšilo povědomí o značce Mister Mix Dog.
Marketingový ONLINE mix
V první fázi bylo cílem zajistit zvýšenou nalezitelnosti e-shopu a značky Mister Mix Dog vůbec.
Realizovali jsme:
- registraci firemních profilů na Google a Firmy.cz
- úpravu profilů na soc. sítích Facebook a Instagram
- registraci do srovnávačů zboží (stejnou značku prodává na českém trhu ještě jeden e-shop / partner)
- obsahovou strategii blogu založenou na problémech, které psům může krmiva řešit nebo s čím jim může pomoci
- přípravu akvizičních kampaní na sociálních sítích, v Google Ads a Skliku
- nastavení remarketingových kampaní
Obecně šlo o to dostat na e-shop takové uživatele, kteří z něj nebudou ihned odcházet, ale najdou na něm takový typ obsahu, který hledají.
Významným prodejním argumentem u kampaní v první fázi byla možnost zakoupení vzorku krmiva zdarma. Touto kampaní jsme získali řadu zákazníků, se kterými následně můžeme ať už individuálně či hromadně (např. formou newsletterů) komunikovat jejich zkušenosti s krmivem Mister Mix Dog.
Provoz na Shoptetu byl zahájen v říjnu 2018. Za první čtvrtletí roku 2021 se meziročně zvýšila návštěvnost o téměř 250 %, ke stejném nárůstu došlo i v případě počtu objednávek, Když se konkrétně zaměříme na organickou návštěvnost, která čerpá především z pravidelné tvorby obsahu a rozšířeného povědomí o značce, šlo o meziroční nárůst téměř 700% návštěvnosti a 150% nárůst objednávek.
Vysoké hodnoty samozřejmě mohou být zavádějící nižší návštěvnosti v prvním roce provozu, pro klienta však jde o přirozený růst, který mu umožňuje včas reagovat na zvýšenou poptávku a tím i náročnější logistiku kolem e-shopu.